Friday, July 8, 2011

peace!

ehem ehem ehem....

ASSALAMUALAIKUM ....

lame tak bukak belog ini...lame tak menconteng arang kat sini...kuikuikui

entry kali ini mengenai.....arghhh sudah sudah sudah!!!xpayah nak skema sangat..zaman upsr dah berlalu...ohh yerr tuan punye belog ni dah pom  berumur 19 tahun 1 ari ....tua bukan ??dulu ingt lagii....zaman2 g tadika naik basikal nga member kampong..hai comot nye mase tu....haha

ok dah....kalo nk mengenang mase lalu mmg tak abes cik azi oiii.....tapi sebab kite kena pandang ke depan la kadang kadang kite jadi manusia pelupe..kan..kan..kan...banyak makan semut agak nye...

xde manusia yang sempurna kan....tapi jangan jadikan alasan tu untuk kite dapat title nyanyok tu..paham???aicehhh cakap mcm bagos jer..xpe2 kite saling ingt mengingati sesama manusia...tak salah bukan???

kadang kadang kite lupe ....



  • bile kite tersedar dari tido mesti susah sesangat nak bangun kan..tak payah cakap orang len la aku pom 2x5 jugakkkk....dalam hati berkate "kenape cepat sangat pagi ni...ngantoknyeeee"....punye la mengantok mase tu kan...alarm yang dah bape bunyi pom   kali kene snooze jer ....saya la tu...hahah.....tapi kenape kite tak cakap"ya allah terime kaseh maseh beri aku kesempatan untuk bernafas".......emmm kite lupe kot nak cakap cakap macam tu....xpe2...pasni kite try ek

  • pastu bangun dari tido tu mesti dengar ni   "ha anak bertuah baru bangun!cube la sekali sekala tu bangun awl ckit...boleh jugakkk kamu tolong mak ni..mak ni bkn ape bla bla bla bla...."....naseb  baek  mak tu cakap anak bertuah...dibuatnye dy tersebut anak sial mcm mane???tak ke haru hidup kejap....pastu kite pom mule la  "alah orang tue ni...mule dahhh pot pet pot pet "...mase tu cakap dalam ati jer ...mahu kene  baling  nga periuk belanga kalo cakap depan2 kan....tapi perasan tak kite jadi manusia lupe lagi  mase tu.....kite lupe nk cakap   "ya allah trime kaseh kerna maseh panjang umur emak aku".....kat luar  sane bape ramai yang xde mak???bape ramai yang kurang kasih sayang????..sebab tu skrg ade talian NUR...

  • lepas setengah jam  sesi brainwash nga mak tadi mesti mak cakap "kamo tolong mak kejap kemas umah ni".......ya allah mase tu rase macam nak  jerit kuat2..TENSIONNYE AKU!!!!!!......umah plak macam baru lepas kene serang nga zombi..punye la bersepah ......ni keje mesti adek2 korang semalam...kusyen smpy ke dapor..remote tv hilang tak kemane...kene makan nga zombi gamaknye....pastu dalam hati  mesti cakap..."ko balik sekolah nanti siap ko!!!kene ko nga aku..korang yg buat sepah aku yg kene kemas!!!".........tapi kite jadi nyanyok kejap mase tu....marah punye pasal kan...kite lupe nak cakap..."aku ade rumah lagi rupenye....sebab tu kne kemas "......sebab bape ramai yang kat luar tu hidop merempat.....bawah jambatan pom jadi RUMAHKU SYURGAKU ...kan kan kan

  • pastu tgh ari tu member ajak kuar....ape lagi...ni la saat  aku nanti2 kan...kuar melepak kat mall....cuci mata....ape tak cukup air  dah kat umah tu smpy kne cuci mata kat luar?????lepak punye lepak kite pom pi melantak ....lapar la tu....kite pom order..."bang bagi saya nasi goreng kampong satu pastu milo ais ".....10 minit tgg makanan pom smpy.....dengan lafaz bismillah.....naseb baek makan tak lupe nk bace doa kan...makan punye makan ya allah masin nye tak hengat!!!!!pastu kite pom mule la..."mamat ni jupe lori garam terbalik ke ape???".....haiyaaaa kalo dy jupe lori garam terbalik sah2 la mase tu dy dah jadi tauke garam ....xde nye bukak kedai makan tu.....kite cakap macam tu sebab kite lupe nak cakap mcm ni...."aku ade deria rase lagi rupenye..normal lagi la maknenye kan".....tapi kalo di perhati kan xde nye orang nk ckp mcm tu...yg babun mamat kedai makan tu adelah....


ha cukup la tu...malas nak panjang2..sebab memang kite ni jenis manusia yang pelupe kan...jadi ingt ingatkan la diri tu ..saya tak cakap orang len saya pom same jer dengan kamo2....

kadang kadang aku terpikir nak jadi mcm burung.....punye la tak bersyukur bdk ni....sebab burung tu bebas nk g mane2....xde masalah mcm manusia ni....hidop hepi jer kan tgk burung tu...mcm la ade pengalaman jadi burung ....hahaha...entah2 burung tu pom pernah terpikir nak jadi macam manusia..hahaha



p/s..maap bagi yang terase..jangan marah!!peace!!

No comments:

Post a Comment