Thursday, December 8, 2011

+ cinta bersegi segi +

assalamualaikum

tak tahu kenape sejak dua tiga empat lima dan enam 
menjak ni ade je bende aku nak cakap kat sini
nak kate aku tak de keje nk buat 
ade ! 
banyak pulak tu ! assignment ! tuturial ! quiz ! test ! presentation !
banyak bukan ?
tapi tak tahu kenape aku maseh nk habes kan mase ngahap bende alah ni
tolong jangan tanya kenape 
sebab sy sendiri tiada jawapan untuk soalan itu

pernah dengar cinta tiga segi ?
cinta yang tak kesampaian ?
kalo tak pernah maknenye ade something wrong dengan  kepale korang
baek pegi repair cepat2


nk dijadikan cite 
mcm ni
aku ade kawan nme MEON (bukan nme sebenar)
MEON ni dulu bercinta dgn KIAH(juga bukan nme sebenar)
KIAH ni bukan kawan aku tapi aku knl dia la
depa ni dulu bercinta bagai nak rak
xleh berenggang langsung
i lap u ..u lap me la katakan
tapi !
lepas 2 3 tahun aku dapat tahu yang depa putuih
putuih pasai pa aku tak tahu la 
masalah teknikal barangkali
lepas tu sekarang ni MEON tu dah dapat awek baru nme SENAH (nme samaran)
SENAH ni aku knl jugak
kire dlm ketogeri kawan la jugak
yang tu xpe la
dah takdir MEON tu nk pilih SENAH kawan aku nk buat mcm mne kan
tapi yang tak best nye aku dapat tahu 
KIAH tu maseh dok tergile gile kat MEON
sedangkan MEON dah hanyut dengan SENAH 
siap post fesbuk bagai cakap 
"MEON ..ku maseh cinta sama kamu "
KIAH ..bukan tak boleh ko nak sayang+ rindu +cinta kat MEON tu 
tapi !
ko kena ingt yang MEON tu dah ade orang laen iaitu tidak lain dan tidak bukan SENAH 
pastu yang ko pegi bgtaw kat public tu tak malu ke ?
sume orang tahu ko tu EX MEON
KIAH oiiii.
kumbang bukan seekor , banyak lagi tau
kumbang tanduk ade
kumbang tanah ade
ko pilih je mne yang berkenan
ko pom lawa ape ?

ni untuk MEON
hamboi hamboi ko jantan !
mentang2 la ko ade rupe ckit pastu ade harta ckit
senang je ko tukar awek yer
mcm tukar baju dah gayanya
kejap KIAH pastu SENAH
pasni spe pulak ? TIPAH ?
ape ko ingt hati pompuan ni mcm ati ayam ?
ade jual kat tesco RM 4.50 sekilo ?
mcm tu ?
aku tangan jugak kang budak ni!

kemungkinan kenape KIAH maseh sayang+rindu+cinta sama MEON
adalah 
sebab pertama 
mungkin MEON tu cinta pertama dia
bak kate orang mcm ni 
"bile i pandang wajah u , hati i berdebar debar ...i rase u la cinta suci i "
banyakla ko punye debar debar
dah ko baru lepas lari 4x100 meter mmgla berdebar debar 
ye dak?

sebab kedua 
mungkin KIAH nga MEON ni dah janji nk sehidup semati 
bajet boleh deal nga Dia la nk mati dengan sape ?
mcm tu ? 
banyak cantek
ajal maut jodoh pertemuan sumenye ditangan Dia tau

sebb ketiga
mungkin KIAH nga MEON ni dah merancang bagai nk rak
contoh 
"liling..u rase nme ape yang sesuai nk letak kat anak kite nanti ?"
"bby rase kalo pompuan kite letak TIJAH bt MEON ...kalo laki kite letak MAIL b MEON ..ok tak ling ?"
hamboi ko ! ingt ape ni rancangan malaysia ke 10 nk rancang2 ?
bile nk putuih sape yang merana ?
ko jugak !
sape yang gile talak ?
ko jugak !
sape nk tulis cite ko dlm belog ?
aku jugak !

my mom pernah pesan 
"kalo nk sayang orang boleh ...tapi jangan nk lebih2 sebb one fine day kite akan benci orang itu "
yes mom !
saya setuju dengan anda 


ihsan google
bagi yang maseh tak paham apa itu cinta tiga segi boleh kaji gambar di atas 
dan tolong pahamkan

sekejap ! 
cite di atas bukan  rekaan semata mata 
itu cite betol
yang ade kaitan dengan yang maseh hidup
yang dah mati xde kaitan kot
aku maseh tak ade bakat untuk mereka reka cite 
maaf !

peace 
(^_^)

No comments:

Post a Comment