Friday, November 18, 2011

#kawan vs sahabat#

assalamualaikum 


entah hantu mane la yang sampuk aku malam ni
tetibe mood nak update belog datang melimpah ruah
tidak  dapat ditahan 
tidak dapat disekat lagi
mencurah curah 
berduyung duyung datang
:D

selalu dengar orang cakap 
"tu la ex boyfriend / girlfriend aku ..dia tu dulu mase kapel dengan aku bla bla bla "
tapi tak pernah dengar orang cakap mcm ni 
"tu la ex kawan sy "
kan? kan? kan?
tak syak lagi ..aku memang tak pernah dengar  statement sebegitu


sume orang boleh cakap dia ade kawan
tapi tak sume orang boleh cakap dia ade sahabat
dalam seribu kawan mungkin hanya ade satu sahabat


beza kawan nga sahabat
kalo time kite susah kawan mungkin datang kat kite then cakap
"ko kenape ?ade masalah ke ? ce cite ..mane tahu aku boleh tolong "
common la kan kawan akan cakap mcm tu 
tapi kalo sahabat  , dia akan cakap macam ni
"kalo ko rase ko ade bende nak share nga aku ,aku sentiase ade ..mungkin aku tak boleh nk settlekan masalah tu  tapi sekurang kurangnye ko tak sorang2 kan"

bile kite menangis sbb tak dapat ape yang kite target dlm hidup
contoh fail dalam exam
kawan akan cakap mcm ni 
"rilex la der ...baru sekali ko fail...byk lagi test pasni"
tapi kalo sahabat 
"menangis la  sampai ko rase betol2 puas...mungkin sekarang ko menangis tapi mane tahu hari esok ko boleh tersenyum gembira "


kawan tak semestinye sahabat
tapi sahabat adalah kawan
kawan akan sentiase bersama kite sepanjang mase
tapi sahabat akan sentiase dekat dengan hati kite 



ade akal tolong pikirkan ..ade hati tolong nilaikan

peace!

No comments:

Post a Comment